Vtedy mu priniesli deti, aby na ne položil ruky a pomodlil sa. Ale učeníci ich okrikovali. Ježiš im povedal:
„Nechajte deti a nebráňte im prichádzať ku mne, lebo takým patrí nebeské kráľovstvo“ (Mt 19, 13-14).
Vtedy mu priniesli deti, aby na ne položil ruky a pomodlil sa. Ale učeníci ich okrikovali. Ježiš im povedal:
„Nechajte deti a nebráňte im prichádzať ku mne, lebo takým patrí nebeské kráľovstvo“ (Mt 19, 13-14).
Z hľadiska eschatologických konsekvencíí je to najdôležitejší vyučovací predmet na svete! Prečo? Ak veríme v Boha, veríme i vo večný život. Žiaden vyučovací predmet nemá tak priamy dopad na večnosť ako náboženstvo. Všetkých katechétov a katechétky táto skutočnosť nielen zaväzuje, ale predovšetkým v nás vyvoláva RADOSŤ a NÁDEJ.
Charakteristika predmetu
Rímskokatolícke náboženstvo sa na škole vyučuje od 1. ročníka s dotáciou 2 hodiny týždenne. Zároveň je to aj predmet, z ktorého je možné na škole maturovať. V predmete rímskokatolícke náboženstvo sa odzrkadľujú prierezové témy ako: výchova k manželstvu a rodičovstvu, environmentálna výchova, čitateľská gramotnosť, protidrogová prevencia a iné. V súčasnosti v triedach VIII.B a V.OA prebieha vyučovanie v experimentálnom programe.
Sväté omše
Slávime ich spoločne v kostole sv. Vincenta de Paul na prikázané sviatky a výnimočné dni. Koncelebruje ich väčšinou farár farnosti Prievoz – Ružinov vdp. Peter Majerčík, CM, ktorý je zároveň i školským kaplánom a vyučuje na našej škole náboženstvo vo vyšších ročníkoch gymnázia.
„Ale ak nebol Kristus vzkriesený, potom je márne naše hlásanie a márna je aj vaša viera“ (1Kor 15,14).
7 princípov viery podľa
sv. Vincenta de Paul
Naša ranná modlitba dáva cenu všetkým našim skutkom.
Poslušnosť je dielom pokory.
Jeden dobrý skutok razí cestu druhému.
Vytrvalosť je korunou všetkých milostí.
Nič nežiadať, nič neodmietať.
Láska nehľadí na svoj prospech.
Prívetivosť odstraňuje prekážky.
Okrem odovzdávania základov z nášho rímskokatolíckeho náboženstva sa snažíme pre žiakov vytvoriť prostredie, v ktorom žiaci môžu prijať Ježiša osobne do svojho života. Pomáhajú nám v tomto zámere duchovné obnovy na rôzne témy:
1. – 2. roč. ZŠ – v rámci hodín náboženstva
3. roč. ZŠ – v rámci príprav na 1. sv. prijímania
4. roč. ZŠ – počas školy v prírode
5. roč. ZŠ – návšteva hrobu Zdenky Šellingovej v Podunajských Biskupiciach
6. roč. ZŠ – pešia púť do Marianky
7. roč. ZŠ – návšteva gréckokatolíckeho chrámu
8. roč. ZŠ – pešia púť do Šaštína
9. roč. ZŠ – návšteva Cenacola v Kráľovej pri Senci
Organizujeme 2-3 dňové duchovné obnovy s pobytom vo vybraných ubytovniach. Pre žiakov 1.-4. roč. G sme pripravili duchovnú formáciu na témy: vzťahy, životné vzory, modlitba, životné poslanie a povolanie
Počas celého roka sa snažíme deti viesť k láske k blížnemu cez rôzne charitatívne akcie a charitatívne zbierky ako: Tehlička, Koľko lásky sa vmestí do krabice od topánok, Boj proti hladu, Adopcia na diaľku, zbierka známok a trvanlivých potravín atď…
Je súčasťou integrálneho rozvoja našich žiakov a študentov, a preto si pozývame na hodiny RIN odborníkov z tejto oblasti. Spolupracujeme s Fórom života a Centrom pre rodinu v Pezinku. Aj tento školský rok sme zorganizovali pre ročníky 9.A, 9.B, 5.OA, 6.OA, 7.OA, 8.OA zaujímavé besedy. Otázok k tejto téme bolo veľmi veľa, a preto sme ponúkli našim žiakom viac hodín s pozvanými hosťami, ako sme pôvodne plánovali.
Priateľstvo
Láska
Snúbenectvo
Manželstvo
Hodnota ľudského života
Umelé potraty
Antikoncepcia
Vlastné svedectvá
Prezentácie
Diskusie