INOVOVANÝ ŠKOLSKÝ VZDELÁVACÍ PROGRAM
„Kristova láska nás podnecuje“ (2 Kor 5,14). „ Caritas Christi urget nos.“ Sedem princípov z myšlienok patróna sv. Vincenta de Paul, ktoré budú spájať všetkých žiakov a učiteľov našej školy: 1. Naša ranná modlitba dáva cenu všetkým našim skutkom. 2. Poslušnosť je dielom pokory. 3. Jeden dobrý skutok razí cestu druhému. 4. Vytrvalosť je korunou všetkých milostí. 5. Nič nežiadať, nič neodmietať. 6. Láska nehľadí na svoj prospech. 7. Prívetivosť odstraňuje prekážky.I. Všeobecná charakteristika školy
1. Veľkosť školy
Základná škola a gymnázium Škola je situovaná v príjemnom prostredí mestskej časti Bratislava II, Ružinov. Je plnoorganizovaná a triedy sú umiestnené v dvoch pavilónoch. V areáli sú športové ihriská a atletická dráha. 606 žiakov je rozmiestnených v 27 kmeňových triedach. ŠKD má 12 oddelení.2. Charakteristika žiakov
Školu navštevujú hlavne žiaci z mestskej časti Bratislava II. Ružinov, ale aj z iných mestských častí a priľahlých obcí. Väčšina žiakov pochádza z kresťanských rodín. Približne 4% žiakov evidujeme ako žiakov integrovaných a žiakov so ŠVVP. Títo žiaci sú plnohodnotne začlenení do vyučovacieho procesu, sú rešpektovaní nielen pedagógmi, ale aj vlastnými spolužiakmi. Spolupráca s CPPPaP a s rodičmi je na dobrej úrovni.3. Charakteristika pedagogického zboru
Na škole pôsobí 55 pedagogických, plne kvalifikovaných pracovníkov a 23 nepedagogických pracovníkov. Nižší vekový priemer pedagogického zboru našich učiteľov predurčuje k využívaniu nových technológií a ochote rásť a zdokonaľovať sa vo svojom obore. Pedagogický zbor je vhodne doplnený staršími učiteľmi, ktorí mladším pomáhajú svojimi skúsenosťami. V priebehu školského roka sa pedagógovia zúčastňujú na rôznych školeniach a prezentáciách podporujúcich ich vedomostný rast. Na škole pôsobí výchovný poradca, koordinátor drogovej prevencie a ľudských práv, koordinátor pre prácu s integrovanými žiakmi, koordinátor pre výchovu k manželstvu a rodičovstvu, koordinátor pre environmentálnu výchovu a SOČ a externe aj školský psychológ a školský špeciálny pedagóg.4. Dlhodobé projekty
– protidrogové programy – sociálne programy, Deň narcisov, – spoločné náboženské aktivity – výcvik plavecký, krasokorčuľovania, školy v prírode – stretnutia s významnými osobnosťami, výchovné koncerty5. Spolupráca s rodičmi a inými subjektmi
Rada rodičov pracuje ako občianske združenie Vincentínum, ktoré so školou spolupracuje a pomáha jej. Cieľom združenia je podporovať skvalitňovanie výchovno-vzdelávacieho procesu a podmienok preň, vrátane materiálno-technického zabezpečenia na Spojenej škole sv. Vincenta de Paul. Správna rada OZ Vincentínum sa schádza raz za mesiac a zhromaždenie delegátov zasadá štyrikrát do roka. Rada školy je iniciatívnym a poradným samosprávnym orgánom, ktorý vyjadruje a presadzuje verejné záujmy a záujmy žiakov, rodičov, pedagogických zamestnancov a ostatných zamestnancov školy v oblasti výchovy a vzdelávania. Plní tiež funkciu verejnej kontroly práce vedúcich zamestnancov tejto školy . Rada školy je zostavená z členov pedagogických a nepedagogických pracovníkov, schádzajú sa spravidla v dvojmesačných intervaloch. Škola od svojho vzniku spolupracuje so psychologickou poradňou na Drieňovej ulici, ale aj s Detskými diagnostickými centrami na Hrdličkovej a Haanovej ulici. Pravidelne spolupracujeme s bohosloveckou fakultou a umožňujeme vykonávať náčuvy študentom teológie, študentom španielskeho jazyka, anglického jazyka, aprobácie pre prvý stupeň ZŠ a špeciálnej pedagogiky z pedagogickej a filozofickej fakulty UK. Od školského roku 2016/17 spolupracujeme s jazykovou školou Class pri zabezpečení výuky výtvarnej výchovy v anglickom jazyku na prvom stupni ZŠ. V poobedňajších hodinách poskytujeme priestory školy pre krúžkovú činnosť školy. Poskytujeme bezplatne priestory telocvične skautským oddielom, Saleziánom don Bosca, súboru spoločenských tancov a detskému folklórnemu súboru Kremienok, rodičom a zamestnancom ZUŠ .6. Priestorové a materiálno–technické podmienky školy
Škola má zriadené a využíva tieto odborné učebne: veľkú a malú telocvičňu, odbornú učebňu biológie učebňu výpočtovej techniky 1 (20 počítačov), jazykové laboratórium so 17 počítačmi a softvérom a notebookmi pre učiteľov, učebňu výpočtovej techniky 2 (16 počítačov), dvomi dataprojektormi, keramickou tabuľou, mobilnú i-Padovú učebňu, učebňu Výtvarnej výchovy s dataprojektorom, odbornú učebňu fyziky a chémie (zrekonštruovanú z Európskych fondov), polyfunkčnú učebňu s interaktívnou tabuľou 4 učebne s dataprojektorom pre 1. stupeň ZŠ Eko učebňu v prírode na školskom dvore, Tieto odborné učebne umožňujú plne realizovať učebné osnovy a zvolené učebné varianty. V areáli školy sa nachádza veľké futbalové ihrisko, ihrisko na hádzanú, na tenis a volejbal, doskočisko, preliezačky a odkladacie priestory pre bicykle. Vybavenie kabinetov je postačujúce, ale je potrebné pomôcky pravidelne obnovovať a vymieňať za modernejšie, mnohé pomôcky pochádzajú ešte z prvotného vybavenia školy. Pri obnove učebných pomôcok sú veľmi nápomocní rodičia cez občianske združenie Vincentínum. Počas každého školského roka dopĺňame a modernizujeme učebné pomôcky, aby sme umožnili tvorivejšie a efektívnejšie vyučovanie. Pozornosť treba venovať postupnej obnove kancelárskeho vybavenia kabinetov.7. Škola ako životný priestor
Aby sa žiaci a pedagógovia cítili v škole a na pracovisku čo najpríjemnejšie, kladieme vysoký dôraz na estetické prostredie tried, spoločných priestorov a školského dvora. V spolupráci s rodičmi sa nám podarilo vymaľovať triedy a nainštalovať nové a moderné žalúzie a vymeniť 1. časť nevyhovujúcich okien za plastové. Práce žiakov na hodinách výtvarnej výchovy, v školskom klube detí a v krúžkoch záujmovej činnosti skrášľujú priestory tried, chodieb, vstupných hál a exteriéru školy. V pravidelných intervaloch sa spolu s rodičmi počas víkendov stretávame za účelom brigád pri čistení školského areálu. Žiaci formujú svoj vzťah k sebe navzájom nielen počas vyučovania na triednických hodinách, ale aj na výletoch, duchovných obnovách a pravidelných prípravách a realizáciách vianočných akadémií. Pedagógovia sa pravidelne duchovne formujú na duchovných cvičeniach a duchovných obnovách, ale vzťahy navzájom budujú aj počas spoločných výletov, posedení pri príležitosti Dňa učiteľov a pri tradičnej kapustnici.8. Podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri výchove a vzdelávaní
Problematika zaistenia bezpečnosti a ochrany zdravia je aj integrálnou súčasťou obsahu výchovy a vzdelávania. Deti sa prostredníctvom obsahu učia chrániť si svoje zdravie aj zdravie iných a riešiť na elementárnej úrovni situácie ohrozujúce zdravie. V záujme ochrany zdravia detí a zamestnancov budeme naďalej vytvárať podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri výchove a vzdelávaní s dôrazom na dodržiavanie „Práv dieťaťa“. Základná škola a gymnázium zabezpečujú bezpečné a zdraviu vyhovujúce podmienky v priestoroch na vyučovanie a v priestoroch na rôzne aktivity po vyučovaní. Žiaci sú pravidelne informovaní o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci na začiatku školského roka, počas školského roka, ale aj pred prázdninami. Pedagógovia sú pravidelne oboznámení na začiatku školského roka o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a proti požiaru. Škola zabezpečuje revíziu svojich zariadení podľa danej legislatívy. Opakovaným každoročným poučením žiakov o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a bezpečnom pohybe v školskom prostredí a na akciách organizovaných školou sa vedenie školy a triedni učitelia snažia zabezpečiť bezpečné a zdraviu vyhovujúce podmienky. Žiaci 1. stupňa sa každoročne zúčastňujú dopravnej výchovy na dopravnom ihrisku. V škole sa konajú pravidelné školenia zamestnancov školy o zásadách bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a proti požiaru, pravidelné kontroly bezpečnosti a ochrany zdravia v priestoroch budovy a odstraňovanie nedostatkov podľa výsledkov z revízií. Na triednických hodinách a aj na prednáškach a besedách s odborníkmi počas vyučovania sa žiaci usmerňujú k vytváraniu správnych životných hodnôt, postojov, návykov, k odmietaniu používania návykových látok. Sú vedení k tolerancii a vzájomnej úcte a znášanlivosti.II. Charakteristika školského vzdelávacieho programu
1.Pedagogický princíp školy (vlastné ciele výchovy a vzdelávania)
Základná škola a gymnázium 1.1. Výchovná činnosť Prvoradou úlohou našej katolíckej školy je formovať našich žiakov v duchu kresťanských hodnôt podľa motta: „Caritas Christi urget nos“(2,Kor 5,14). Chceme vychovať z našich detí dobrých kresťanov a dobrých občanov našej vlasti. Na začiatku školského roka organizujeme duchovnú obnovu na podporu vzťahov v triede za účelom lepšieho spoznania seba, svojich nedostatkov a svojich predností ako aj presnejšieho určenia schopností svojich spolužiakov. Máme za cieľ vychovať človeka schopného kriticky myslieť, vedieť vyjadriť svoj názor, bojovať za svoje práva a vedieť rešpektovať práva druhých, podporovať svojich spolužiakov a v prípade potreby im vedieť pomôcť. 1.2. Vzdelávacia činnosť V tejto sfére chceme podporovať výučbu cudzích jazykov a reagovať tak na aktuálnu potrebu trhu. Zníženie počtu hodín Anglického jazyka v prvom a druhom ročníku základnej školy v Štátnom vzdelávacom programe budeme kompenzovať vyučovaním 1 hodiny výtvarnej výchovy v anglickom jazyku, metodikou CLIL. Keď že škola nedisponuje nativ speakrami spolupracovať budeme s jazykovou školou Class. Vyučovanie výtvarnej výchovy v anglickom jazyku bude spoplatnené sumou cca 60€(pre tento školský rok). Poplatok je dobrovoľný a žiaci budú v triedach prerozdelení na skupiny podľa záujmu zákonných zástupcov. Chceme plne využívať a dopĺňať multimediálne pomôcky za účelom skvalitnenia vyučovacieho procesu, čo najviac využívať technologické pomôcky (audio, videoprojektory, dataprojektory, interaktívne tabule a kamery). Naším zámerom je dať šancu všetkým na základe ich schopností, vedieť ich podporiť v tom, v čom sú dobrí, naučiť ich pracovať so zdrojmi a vedieť ich použiť v pravý čas. Naším princípom je, aby každý žiak v škole zažil úspech. Žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami majú vypracovaný individuálny výchovno-vzdelávací program.2. Zameranie školy a stupeň vzdelania
2.1. Zameranie školy Základná škola a gymnázium Vzhľadom k tomu, že sme katolícka škola, naša perspektíva do budúcnosti je vopred daná. Naším dlhodobým cieľom je vychovávať z detí, ktoré nám boli zverené, dobrých kresťanov, aby svoj život žili Bohu na slávu, im samým na spásu, rodičom a škole na radosť a vlasti na osoh. Máme dobré skúsenosti s touto formou výchovy a vzdelávania a radi by sme v nej pokračovali, odstránili nedostatky, poučili sa z chýb a napredovali. Naši žiaci pravidelne dosahujú vynikajúce výsledky v rôznych súťažiach a olympiádach (matematických, fyzikálnych, športových, výtvarných), absolventi základnej školy a gymnázia sú pripravení komunikovať v materinskom jazyku ako aj v dvoch cudzích jazykoch, sú dobre pripravení pokračovať vo vyšších formách štúdia. Viac ako dve tretiny našich absolventov pokračuje v štúdiu na gymnáziách a vysokých školách. Mali by sme záujem viac pracovať z multimediálnymi pomôckami a viesť deti k ešte kvalitnejšej príprave domácich projektov. Budeme čerpať z toho, že sme relatívne mladý kolektív, pripravený na sebe pracovať a zdokonaľovať sa. Prioritou pre nás bude vyučovanie cudzích jazykov, čím chceme reagovať nielen na požiadavky regiónu, ale aj požiadavky rodičov. 2.2. Stupeň vzdelania ISCED 0,1,2,33. Podmienky prijatia na osemročné gymnázium
- Prijímacie skúšky sa uskutočnia v dňoch predpísaných pedagogicko-organizačnými pokynmi na konkrétny školský rok písomnou formou z dvoch vyučovacích predmetov:
- zo slovenského jazyka (45 minút),
- z matematiky (45 minút) ,
- Prijatý môže byť žiak, ktorý si podal v stanovenom termíne platnú prihlášku na Spojenú školu sv. Vincenta de Paul, vyhovel podmienkam prijatia na štúdium podľa poradia úspešnosti a úspešne absolvoval 5. ročník ZŠ.
- úspešnosť žiakov v súťažiach jednotlivcov registrovaných Ministerstvom
- V prípade neúčasti žiaka na prijímacích skúškach zo zdravotných dôvodov je zákonný zástupca povinný predložiť riaditeľovi školy potvrdenie od lekára najneskôr v deň konania prijímacích skúšok. Riaditeľ školy určí náhradný termín a v riadnom termíne príjme o toľko žiakov menej, koľko ich bude konať skúšky v náhradnom termíne. Na voľné miesta budú prijatí žiaci podľa nového poradia po náhradnom termíne.
- Na prijímaciu skúšku nebude pozvaný a na štúdium nebude prijatý žiak so zníženou známkou zo správania počas školskej dochádzky na ZŠ.
- Rodičia žiaka pri prezentácii v deň prijímacích pohovorov písomne potvrdia, že sú oboznámení s výchovou v duchu rímskokatolíckeho náboženstva, súhlasia s výchovným zameraním školy a budú spolupracovať so školou v zmysle štatútu a vnútorného poriadku školy.
- Rodičia žiaka pri prezentácii v deň prijímacích pohovorov odovzdajú vyplnenú návratku o výbere druhého cudzieho jazyka. Prvý cudzí jazyk je anglický jazyk, druhý cudzí jazyk si žiak zvolí nemecký alebo španielsky jazyk. Skupinu druhého cudzieho jazyka tvorí maximálne 15 žiakov. Právo výberu druhého cudzieho jazyka budú mať žiaci, ktorí dosiahli lepšie umiestnenie vo výsledkovej listine prijímacích pohovorov.
- O prijatí uchádzačov rozhodne riaditeľ školy, ktorý na posúdenie ich predpokladov zriaďuje prijímaciu komisiu ako svoj poradný orgán. Riaditeľ školy zverejní výsledky prijímacieho konania na bráne školy a na webovom sídle školy (www.vdp.sk) najneskôr do 3 dní odo dňa konania 2. termínu prijímacej skúšky.
- Každý prijatý uchádzač potvrdí svoj záujem o štúdium na našej škole tým, že v určenom termíne odovzdá na riaditeľstve školy vyplnený zápisný lístok. Tento termín bude uvedený na rozhodnutí o prijatí žiaka na štúdium, ktoré škola zašle prijatým uchádzačom. Ak sa niektorí z prijatých uchádzačov v určenom termíne nezapíšu na štúdium, bude sa to považovať za nezáujem o štúdium na našej škole a takto uvoľnené miesta budú ponúknuté ďalším uchádzačom v poradí.
- Na zápise žiak absolvuje pohovor so školským kaplánom.
4. Profil absolventa
4.1 Profil absolventa základnej školy Absolvent našej základnej školy má základné poznatky z prírodovedných a humanitných predmetov. Dokáže vysvetliť existenciu základných pojmov a zákonov z matematiky, fyziky, chémie a následne ich v praxi vie využiť. Vie využívať grafy a schémy, pomerne dobre sa orientuje vo svete moderných technológií a je schopný vypracovať väčšinu projektov v rôznych náročných a menej náročných počítačových programoch. Plynulo komunikuje v materinskom jazyku, ovláda jeho použitie v písomnej aj ústnej podobe, zvláda tiež základnú úroveň komunikácie v nemeckom jazyku, ale najmä v anglickom jazyku, ktorého vyučovanie prebieha od prvého ročníka. Absolvent našej základnej školy je dobre pripravený na ďalšie formy vzdelávania na rôznych typoch stredných škôl, gymnázií a odborných učilíšť, neskôr aj pre vyššie stupne vzdelávania. V dospelosti je veľkým prínosom pre spoločnosť nielen po stránke odbornej, ale aj morálnej. 4.2 Profil absolventa gymnázia Predstavuje všeobecnú vzdelanosť (ako komplex znalostí a vedomostí, schopností, hodnotových postojov, osobných čŕt a iných dispozícií), ktoré jednotlivcovi umožňujú poznávať, konať, hodnotiť a dorozumievať sa i porozumieť si. Umožňujú mu úspešné začlenenie sa do pracovných a mimopracovných spoločenských štruktúr. Nadväzujú na spôsobilosti získané v priebehu predchádzajúcich stupňov, najmä nižšieho sekundárneho vzdelávania. Svoje spôsobilosti formuje na základe osobnej praktickej činnosti a skúsenosti a zároveň ich uplatňuje v praxi. Jeho vedomosti majú potenciálnu vlastnosť neustále sa rozvíjať. Jednotlivé kľúčové kompetencie (spôsobilosti) vie navzájom prelínať, prepájať a dať im nadpredmetový programový charakter. Absolvent gymnaziálneho vzdelávania má na úrovni svojich možností rozvinuté tieto kľúčové kompetencie (spôsobilosti): – k celoživotnému učeniu sa – sociálne komunikačné kompetencie – uplatňovať matematické myslenie a poznávanie v oblasti vedy a techniky – v oblasti informačných a komunikačných technológií – riešiť problémy – občianske – sociálne a personálne – pracovné – smerujúce k iniciatívnosti a podnikavosti – vnímať a chápať kultúru a vyjadrovať sa nástrojmi kultúry5. Spôsob, podmienky ukončovania výchovy a vzdelávania
Základná škola ISCED 1 Žiak získal primárne vzdelanie úspešným ukončením posledného ročníka ucelenej časti vzdelávacieho programu pre I. stupeň ZŠ. Doklad o dosiahnutom vzdelaní: Dokladom o získanom stupni vzdelania je vysvedčenie s doložkou: „Žiak získal primárne vzdelanie.“ Základná škola ISCED 2 Žiak získal nižšie stredné vzdelanie úspešným ukončením posledného ročníka ucelenej časti vzdelávacieho programu pre II. stupeň ZŠ. Doklad o dosiahnutom vzdelaní: Dokladom o získanom stupni vzdelania je vysvedčenie s doložkou: „Žiak získal nižšie stredné vzdelanie.“ Žiakovi, ktorý ukončil štúdium v nižšom ako poslednom ročníku, sa na vysvedčenie do doložky uvedie: Žiak získal primárne vzdelanie. Gymnázium ISCED 3A Podľa vyhlášky 318/2008 Z.z. MŠ SR z 23.júla 2008 v znení neskorších predpisov o ukončovaní štúdia na stredných školách, sa štúdium ukončuje maturitnou skúškou. Doklad o dosiahnutom vzdelaní: Dokladom o získanom stupni vzdelania je vysvedčenie o maturitnej skúške.6. Pedagogické stratégie
Ako moderná škola sa budeme usilovať v čo najväčšej miere využívať moderné technológie, budeme podporovať prácu jednotlivcov, ale aj prácu v skupinách – vhodným spôsobom rozdeliť úlohy podľa schopností jednotlivých žiakov, aby všetci mali možnosť pocítiť úspech a aby mali aj tí slabší pocit, že dokážu byť pre skupinu užitoční. Máme snahu čo najviac využívať diskusie s odborníkmi, pozývať rôzne kapacity, ale využívať aj odbornú pomoc detského psychologického centra, pozývať si psychológov a lekárov na odborné semináre s témou protidrogovej prevencie, násilia a šikanovania na školách, trestnoprávnej zodpovednosti za šírenie nevhodných materiálov cez mobilný aparát a internet. Budeme sa snažiť vyhýbať sa tradičnému memorovaniu. Naším cieľom je viesť žiakov k väčšej samostatnosti, k tvorivosti a radosti z práce, chceme deti priviesť k rovnako dobrým a lepším výsledkom ako to bolo v minulosti hravou a nenútenou formou, k čo najefektívnejšiemu učeniu sa v škole, aby sme skrátili prípravu žiaka doma. Naši žiaci dlhodobo dosahujú vynikajúce výsledky v rôznych súťažiach, na ktoré sa pripravujú aj v rámci činnosti krúžkov, ktoré poskytuje naša škola.7. Zabezpečenie výučby pre žiakov so špeciálnymi potrebami
Naša škola je otvorená aj pre žiakov, ktorí si vyžadujú individuálnu starostlivosť. V budove sa nenachádza bezbariérový vstup, telesne postihnutých žiakov sprevádzajú pri príchode a odchode zo školy ich zákonní zástupcovia. Škola zabezpečila niektoré úpravy WC, bezprahové prechody a dbá o efektívne sedenie žiakov s optimálnym prístupom. Rozvrh hodín a učební je pre týchto žiakov upravený tak, aby nedochádzalo k ich presunu v rámci vyučovania. Každý žiak so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami je za podmienky súhlasu jeho zákonného zástupcu evidovaný ako integrovaný, po predložení dokumentov z CPPPaP centier. Každý integrovaný žiak má vypracovaný IVVP na každý školský rok s priebežným dopĺňaním. Potvrdenie o tom, že žiak má špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby vydáva podľa kompetencií školské zariadenie výchovného poradenstva a prevencie na základe odborného vyšetrenia. Žiak, ktorý má špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby, má vypracovaný individuálny výchovno-vzdelávací program (IVVP). Individuálny výchovno-vzdelávací program vypracováva škola (podporný pedagóg pre prácu so žiakmi so ŠVVP, školský psychológ, triedny učiteľ a vyučujúci konkrétneho predmetu) spoločne so školským zariadením výchovného poradenstva na Drieňovej ulici alebo s vlastným špeciálnym pedagógom alebo psychológom. Žiak môže mať špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby počas celého vzdelávacieho cyklu alebo len počas limitovaného obdobia, čo sa posudzuje na základe výsledkov odborného vyšetrenia školského zariadenia výchovného poradenstva a prevencie. Individuálny výchovno-vzdelávací program – je súčasťou povinnej dokumentácie žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, individuálne integrovaného v bežnej triede základnej školy. Je to dokument, ktorého účelom je plánovanie vzdelávania žiaka podľa jeho špeciálnych výchovno-vzdelávacích potrieb. Individuálny výchovno-vzdelávací program obsahuje: – základné informácie o žiakovi a vplyve jeho diagnózy na výchovno-vzdelávací proces; – požiadavky na úpravu prostredia školy a triedy; – modifikáciu učebného plánu a učebných osnov; – aplikáciu špeciálnych vzdelávacích postupov; – špecifické postupy hodnotenia učebných výsledkov žiaka; – špecifiká organizácie a foriem vzdelávania; – požiadavky na zabezpečenie kompenzačných pomôcok a špeciálnych učebných pomôcok ; – zabezpečenie servisu odborníkov – špeciálneho pedagóga, liečebného pedagóga, psychológa, logopéda a iných. Individuálny výchovno-vzdelávací program sa v priebehu školského roka môže upravovať a doplňovať podľa aktuálnych špeciálnych výchovno-vzdelávacích potrieb žiaka. Úpravy výchovno-vzdelávacieho programu sú výsledkom odborných konzultácií všetkých zainteresovaných odborníkov a oboznamuje sa s nimi aj zákonný zástupca žiaka. Individuálny výchovno-vzdelávací program podpisuje riaditeľ školy, triedny učiteľ, špeciálny pedagóg a zákonný zástupca žiaka. Mimoriadne nadaným žiakom sa naši pedagógovia venujú v rámci krúžkovej činnosti, pripravujú ich na rôzne športové, humanitné a prírodovedné súťaže.8. Výchovné ciele
- Škola vytvára medzi žiakmi ovzdušie preniknuté duchom slobody a lásky podľa Evanjelia, dáva do súladu ľudskú kultúru s posolstvom lásky.
- Veľký dôraz kladie na spoluprácu učiteľov a vychovávateľov s rodičmi, so snahou podnecovať osobnú činnosť žiakov svojou radou, priateľstvom, preniknutým pravým duchom Evanjelia.
- Jej poslaním je rozvíjanie osobnosti, rozumových schopností a správneho úsudku, oboznamovanie sa s kultúrnym dedičstvom, ktoré nadobudli predchádzajúce generácie, pestovať zmysel pre hodnoty, pripravovať na budúce povolanie a umožniť vzájomné porozumenie vytváraním priateľských zväzkov medzi žiakmi.
- Pri výchove sa rešpektuje slobodná vôľa jednotlivca, či sa rozhodne zlúčiť svoju vieru so svojou vzdelanosťou a dá sa do služieb spoločnosti a Cirkvi.
- Počas pobytu žiakov na škole učitelia a vychovávatelia vytvárajú priestor pre osobnú iniciatívu žiaka, aby sa aktívne pričinil o svoje formovanie a aby sa rozvíjal pocit osobnej zodpovednosti voči spoločnosti ako takej.
- Škola svojou organizačnou štruktúrou a osobitnou atmosférou vytvára vhodné podmienky pre katechézu. Táto katechéza má byť živá, zameraná na žiaka, pre ktorého je určená, neodtrhnutá od reálneho života, založená na Svätom písme, na liturgii a učení Cirkvi. Zaoberá sa uceleným sprístupnením kresťanského posolstva, vedie žiakov k duchovnému rastu a učí ich, ako poslúžiť iným.
- Naším cieľom je múdra a dobrá ľudská osobnosť, ktorá sa rozhodne konať dobro,